Ads by

Thursday, September 2, 2010

ngantukss dan zzzzz....

hari ni aku nak beblog pasal ngantuks dan tido... hahaha.... sebab apa aku pilih topik nih??? sebab wat masa skang nih aku agak ngantuks yang bleh membuatkan aku tidooooooo.... huuuuu.... TAPI... tak leh la nak tido kat bazar nih... nanti boss marah laakss walaupun dia takde... ekeekkee... [maap ye Fuan Nurua... terkutuk u kejap]

aku p kat Incik Google dan type: sleep... terus nampak Mr Wikipedia and aku pun klik lah... baca² sket kat situ then aku nampak table nih:

[Source: http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep]

erkk... aku nak masuk kategori mana ye??? hurmm.. akan dipertimbangkan tuk range 8-10 hours kot.. hahahaha... then aku tengok bawah table tu ada 1 tajuk mini yang menarik perhatian aku.... secara kasarnya, terjemahannya bermaksud: HUTANG TIDUR...

Kepada mereka yang tidak tau apa itu Sleep Debt... meh baca sinopsisnya... [Can read the main article here: http://en.wikipedia.org/wiki/Sleep_debt] kot² lah ada yang terkena bahana hutang tidur nih, leh la wat panduan kan??? Sleep debt ialah kesan tidak mendapatkan rehat yang cukup dan tidur; hutang besar menyebabkan kelelahan mental, emosional, dan fizikal. [Hasil translasi daripada] Wahh!!!!... bahaya rupanya kalau ada sleep debt nih... huhuhuh...

apapun... ni post aku di kala nunggu orang datang membeli belah di gerai Senora Chantique [bazar Ramadhan Bandar Darulaman - Yawata, berhadapan dengan Norlee Collection]...

0 comments:

Post a Comment